جدیدترین مقالات طراحی سایت

نکات کلیدی در مورد طراحی سایت همراه با بهترین آموزش های مفید در این زمینه

جدیدترین مقالات طراحی سایت

نکات کلیدی در مورد طراحی سایت همراه با بهترین آموزش های مفید در این زمینه

راهنمای افزایش خلاقیت به عنوان یک طراح سایت

<به عنوان یک طراح وب، یکی از چالش برانگیزترین بخشهای کار،به روز و خلاق بودن است . بعد از مدتی ممکن است تمامی کارهای شما به نظر ترکیبی از یکدیگر به نطر برسد و استایل و سبک مورد نظر خود را از دست بدهد. خوب چگونه می توان از این موضوع جلوگیری کرد؟در این مقاله سعی میکنیم  برخی از نکات مهم برای اجتناب از این موضوع را بیان کنیم.
با دیگر طراحان ارتباط داشته باشید:
شما میتوانید به تنهایی تمامی کارهای خود را انجام دهید . مطمئننا شما هم دوست ندارید کارها و سبک دیگران را کپی کنید ولی می توانید از ذهن های خلاقی که در اطرافتان وجود دارد بهره ببرید. ارتباط با طراحان دیگر به شما کمک میکند چشمان خود را باز کنید و حتی به شما اجازه میدهد مسائل و موارد موجود را به خوبی ببینید و از آنها در طراحی های خود استفاده کنید. طراحان( با اینکه با هم متفاوت اند) همیشه دوست دارند به یکدیگر کمک کنند. همانطور که می دانید جامعه ی طراحان به یکدیگر احترام زیادی قائل هستند .شما می توانید خود را در موقعیت های مختلف قرار دهید و از لحاظ حرفه ای با افراد دیگر ارتباط داشته باشید . اینکار میتواند برای شما تشویق کننده باشدو از لحاظ هنری نیز نیروبخش است.
تشویق ها و الهامات آفلاین بیابید:
زمانی که صحبت از طراحی وب می شود، افراد به دنبال گالری های آنلاین و نمونه کارهای مختلف می گردند. اگرچه هیچ چیز اشتباهی در مورد این روند و گرایش وجود ندارد اما همیشه هم راه حل مناسب و موثری نخواهد بود. شما می توانید از مزایای آفلاین بودن نیز استفاده کنید . متخصصان طراحی پیشنهاد میکنند که بهتر است یک نوت بوک الهام بخش آفلاین داشته باشید. در اینگونه موارد اگر دسترسی به اینترنت نداشته باشید می توانید نوت بوک خود را خارج کنید و  مواردی را که جمع آوری کرده اید را بررسی نمایید.در اینصورت داشتن یک نوت بوک شما را مجبور میکند بیشتر بر روی خود اعتماد کنید و از اعتماد واتکا به سایر رسانه ها اجتناب نمایید.
اجازه دهید موسیقی شما را راهنمایی و رهبری کند:
برای چند دهه، روانشناسان و محققان اثر موسیقی بر روی خلاقیت را بررسی و مطالعه کرده اند. اگرچه تفاوتهای بسیاری بین نظریه های مختلف وجود دارد اما نتیجه ی کلی یکسان است . موسیقی می تواند ذهن انسان را خلاق کند. موسیقی یکی از موثرترین روشهایی است که به شما اجازه میدهد وارد یک حالت خلاقانه شوید . 
نوع موسیقی که گوش می کنید ، بستگی به خود شما دارد. انتخاب یک موسیقی درست بستگی به شما و شرایطی که در آن قرار دارید، خواهد داشت.زیرا این موضوع ذهنی و منحصر به فرد است. 
محیط خود را تغییر دهید:
یک محیط کهنه می تواند یک طراح را محدود کند. تا جایی که ممکن است سعی کنید چیزهایی را تغییر دهید . اینکار میتواند با تغییر محل کار، سپری کردن یک روز کاری در بیرون و یا کار در کافی شاپ باشد.یک ایده ی خاص (که البته برای همه قابل اجرا نیست) می تواند کار در یک هتل گران قیمت باشد. بیشتر نویسندگان، طراحان وهنرمندان معتقدند بهترین کارهای آنان زمانی خلق شده است که اطراف آنها با وسایل لوکس پر شده است. تغییر در محیط کار می تواند ذهن شما را نیز تغییر دهد.
در زمانهای مختلف روز کار کنید:
هرکس می تواند در زمانهای خاصی از روز بهره وری و خلاقیت داشته باشد . به عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند صبح زود کار کنند. در اینگونه موارد بهتر است صبح زود از خواب بیدار شوید یک فنجان قهوه بنوشید و سریع مشغول کار شوید . البته برای برخی از افراد اینکار غیر ممکن است . کار کردن در اوایل صبح ممکن است برای شما بدترین زمان باشد . اگر نمی دانید چه ساعتهایی از روز برای شما مناسب است، بهتر است در روزهای مختلف برنامه وز مانبندی های متفاوت داشته باشید تا به ساعت کاری خود دست یابید . ممکن است ساعت درونی شما  بر اساس تغییر فصل تغییر پیدا کند.اگر در مضیقه قرار ندارید و دستتان باز است می توانید برای چند روز برنامه های مختلف را امتحان کنید.
استراحت بیشتری داشته باشید:
اگر میخواهید خلاقیت،بهره وری و  تمرکز شما افزایش پیداکند، بهتر است محیط کاری خود را ترک کنید و کمی استراحت نمایید .اگر نمی توانید به پیاده روی بروید بهتر است استراحت کوچکی در میان و فواصل کاری خود داشته باشید . اینکار باعث می شود از لحاظ ذهنی آرام شوید و همین امر نیز موجب افزایش تمرکز و بهره وری شما خواهد شد.
از کودک درون خود کمک بگیرید:
کودکان افراد کنجکاوی هستند و همیشه نیز سوالات بی شماری برای پرسیدن دارند. اگرچه وجود این سوالات زیاد می تواند برای شما آزاردهنده باشد اما می توان از این رفتار کودکان به نفع خود استفاده کرد . 
پرسیدن سوال شما را مجبور میکند پاسخ های بسیاری را در نظر بگیرید . اصلا مهم نیست که در چه دو راهی قرار میگیرد، ابتدا پرسیدن سوال را آغاز کنید و ببینید که پاسخ ها، شما را به کدام طرف هدایت میکنند. حتما از نتیجه ی کار شگفت زده خواهید شد.
استعدادهای خلاق خود را تقویت کنید:
مقابله با چیزهایی که خلاقیت کار یک طراح را مسدود میکنند، اصلا کار آسانی نیست. این موانع می تواند خلاقیت و نوآوری یک طراح را به کلی نابود کنند. با اینکه هر طراحی متفاوت است و دارای ویژگیهای فردی مختلفی است ، اما این نکته برای بیشتر افراد می تواند مفید و موثر باشد . بهتر است بر روی استعدادهای خود کار کنید و تا جایی که میتوانید آنها را تقویت نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.